Handelsbetingelser for Puma Solutions
Generelt
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på alle transaktioner mellem Puma Solutions og køber, medmindre andet er aftalt skriftligt forud for ordreafgivelsen. Puma Solutions stræber efter en klar forventningsafstemning mellem parterne gennem disse vilkår.
Betingelserne suppleres af oplysninger og vilkår på Puma Solutions hjemmeside, som løbende opdateres, herunder fragtpriser og lignende. Ved ordreafgivelse accepterer, du som, køber de på tidspunktet gældende betingelser.
Priser
Alle priser er i DKK og eksklusive moms og eventuelle afgifter. Priser, leveringsomkostninger, og eventuelle ændringer som følge af valutakurser, told, skatter, og afgifter er angivet på Puma Solutions hjemmeside eller i et specifikt tilbud. Tilbud fra Puma Solutions er gyldige i 7 dage, medmindre andet er angivet.
Betaling
Nye kunder betaler forud for de første tre ordrer. Betaling skal ske senest på den i fakturaen angivne betalingsdato. Ved forsinket betaling pålægges rente og rykkergebyr i henhold til gældende regler. Køber har ikke ret til at modregne eller tilbageholde betaling på grund af modkrav.
Ejendomsforbehold
Ejendomsretten til de leverede varer forbliver hos Puma Solutions, indtil fuld betaling er modtaget.
Levering
Levering sker fra Puma Solutions lager. Leveringsomkostninger, medmindre
andet er aftalt, fremgår af hjemmesiden. Specifikke leveringstider
angives i ordrebekræftelsen. Forsinkelser berettiger ikke til
erstatning.
Mangler og Reklamation
Køber skal straks ved modtagelse kontrollere varerne for mangler.
Eventuelle mangler skal meddeles skriftligt til Puma Solutions straks efter
opdagelse. Puma Solutions kan vælge at afhjælpe manglen eller foretage
omlevering.
Returnering
Specifikke betingelser for returnering af varer, inklusive
håndteringsgebyrer og restocking-gebyr, fastsættes af Puma Solutions og
kommunikeres til køber i forbindelse med godkendelse af returnering.
Garanti
Varer leveres med den producentgaranti, der tilbydes til Puma Solutions, uden yderligere garantier.
Ændringer af Vilkår
Puma Solutions forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. De aktuelt gældende vilkår findes på Puma Solutions hjemmeside.
Tvister
Tvister søges løst mindeligt. Kan en tvist ikke løses, afgøres denne efter dansk ret med Københavns Byret som værneting.
Tillæg for abonnementsbaserede Tjenester ("as a Service" og "Managed Services" produkter)
For abonnementsbaserede tjenester gælder følgende specifikke vilkår ud over de generelle handelsbetingelser:
Betaling
Ved indgåelse af en aftale om abonnementsbaserede tjenester betaler
kunden for det første kvartal forud. Herefter foretages betaling
månedligt for den indeværende måned.
Løbetid og opsigelse
Alle aftaler om abonnementsbaserede tjenester har en minimum løbetid
på 36 måneder, som er uopsigelig, medmindre andet aftales i al
mindelighed mellem Puma Solutions og kunden. Efter den bundne løbetid kan
aftalen opsiges med virkning til udgangen af den efterfølgende måned.
Udstyr og tilbehør
Såfremt aftalen inkluderer udstyr, tilhører dette udstyr og tilbehør
Puma Solutions og skal tilbageleveres ved opsigelse af aftalen i samme mængde
og i væsentlig samme stand. Skader som følge af normal brug forventes,
men udstyr må ikke returneres defekt eller med væsentlig slitage, der
overstiger normal brug.
Tillæg for ejerskab af udstyr
Ved aftalens indgåelse kan parterne aftale et tillæg, hvormed kunden
erhverver ejendomsretten til det leverede udstyr efter aftalens
opsigelse. Dette medfører et månedligt tillæg til den almindelige
abonnementspris. Detaljer og vilkår for dette tillæg aftales specifikt
og dokumenteres skriftligt som en del af den samlede aftale.
Tillæg for konsulentydelser
For konsulentydelser og tjenester gælder følgende specifikke vilkår ud over de generelle handelsbetingelser:
Omfang af ydelser
Puma Solutions kan tilbyde konsulentydelser inden for IT-rådgivning, projektledelse, systemimplementering, support og andet relateret arbejde. Det specifikke omfang af disse ydelser vil blive aftalt skriftligt mellem parterne for hvert enkelt opdrag.
Honorarer og betaling for konsulentydelser
Honorarer for konsulentydelser vil blive baseret på det tidsforbrug og de satser, der er aftalt mellem Puma Solutions og kunden. Medmindre andet er aftalt, faktureres konsulentydelser månedligt. Betalingsvilkår for konsulentydelser følger de generelle betalingsbetingelser.
Ansvar og resultater
Puma Solutions forpligter sig til at udføre alle konsulentydelser professionelt og i overensstemmelse med god brancheskik. Puma Solutions ansvar for konsulentydelser er begrænset til direkte skader og omfatter ikke indirekte tab som følge af anvendelsen af leverede ydelser, herunder, men ikke begrænset til, tab af data, tab af indtægter eller tabt fortjeneste.
Fraskrivelse af ansvar
Puma Solutions fraskriver sig ethvert ansvar for tredjepartsprodukter eller -tjenester anbefalet af Puma Solutions, samt for eventuelle direkte eller indirekte skader eller tab, der måtte opstå som følge af kundens brug af disse produkter eller tjenester.
Ansvarsbegrænsning
Puma Solutions samlede ansvar over for kunden, uanset om det skyldes kontraktbrud, tort (herunder uagtsomhed) eller andet, skal ikke overstige det beløb, kunden faktisk har betalt til Puma Solutions for den specifikke ydelse eller vare, hvorfra kravet opstår, i de 12 måneder forud for hændelsen, der gav anledning til kravet.
Dato for seneste revision: 1. april 2024